מוברס הובלות

לחץ להצעת מחיר

מה כולל תהליך פינוי דירה

 

דמיינו את הבית שלכם, כשבמרכז הסלון עומדת ערימה של ספרים ישנים, בגדים ישנים ובלויים, חפצי פלסטיק שונים, צעצועים ואפילו פסולת אורגנית. ליד הערימה בסלון, ישנה עוד ערימה במטבח, הערימה הזאת כוללת בקבוקי פלסטיק ריקים, פחיות ריקות, קופסאות שימורים ריקות, צעצועים, אין ספור ניירות, וכל מיני מוצרי מתכת, חלקי מכשירים חשמליים וכדומה. עכשיו דמיינו ששתי הערימות האלה זה רק חלק קטן מכל ערימות הפסולת שממלאות לכם את כל הבית. קשה לכם לחשוב על זה? ובכן, ישנם אנשים שכך נראים החיים שלהם. לא בגלל שהם עניים, לא בגלל שהבית שלהם קטן, אלא בגלל שהם אגרנים כפייתיים, הם אוספים כל דבר, שומרים כל דבר, ואוגרים ערימות של חפצים, פריטים ופסולת. העניין הגרוע יותר הוא שהאגרנים הכפייתיים האלה יכולים להיות גם בעלי משפחה ולגדל ילדים קטנים. כל המשפחה, כל הילדים חיים בתוך הבית הזה שאותו דמיינתם, כל יום, כל היום.

אגרנות כפייתית – מה כולל תהליך פינוי, ניקוי וחיטוי של בית של אגרן כפייתי?

כמובן שמצב כזה לא יכול להימשך זמן רב, ובנקודה כלשהי חייב להתחיל תהליך של פינוי הדירה ושל טיפול קבוע באגרן הכפייתי על מנת שמצב כזה לא יחזור על עצמו. פינוי דירה של אגרן כפייתי הוא תהליך עדין מאוד, מורכב מאוד, שבסיסו נמצא הרבה יותר במישור הפסיכולוגי מאשר במישור הפיזי או הלוגיסטי. איך לפנות, כמה לפנות, מתי לפנות, כל אלה לא ממש חשובים. מה שהרבה יותר חשוב הוא שיתוף הפעולה של האגרן הכפייתי, והליווי של תהליך הפינוי גם על ידו עצמו, וגם על ידי רשויות רווחה ואנשי מקצוע מעולם הפסיכולוגיה. עכשיו, צריך להבין שהאגרן הכפייתי אינו עושה הצגה, הוא אינו עושה דווקא ושום דבר שהוא עושה, על אף שכך זה עשוי להיראות, אינו הגזמה. האגרן הכפייתי למעשה מפתח רגשות ותלות בפריטים חסרי ערך שעבורנו נחשבים פסולת. עבור אגרן כפייתי, הפרידה מבקבוק פלסטיק ריק של מיץ, היא כמו פרידה מאלבום תמונות משפחתי עבורנו. עבור אגרן כפייתי, ערימות הפסולת הממלאות את ביתו מעניקות לו בטחון רב, בדיוק הפוך ממה שהן מעניקות לבני משפחתו.

פינוי תכולת דירה
תמונות באדיבות שי פינוי דירות

בדיוק מהסיבה הזאת, כל פינוי דירה של אגרן כפייתי דורשת מעורבות של אנשי מקצוע הן בתחום הפסיכולוגיה, הן בתחום הרווחה והן בתחום הפינוי עצמו. חברת פינוי דירות המעורבת בתהליך כזה צריכה להיות בעלת ניסיון בעבודה עם אגרנים כפייתיים, צוות הפינוי צריך להיות מודע לכל התחום של אגרנות כפייתית, ולשדר אמפתיה מלאה כלפי האגרן הכפייתי לכל אורך התהליך. תהליך כזה יכול להימשך הרבה מעבר ליום פינוי אחד. התהליך מבוסס למעשה על משא ומתן בין האגרן הכפייתי ובין הפסיכולוג, כשבכל פעם הניסיון הוא להשיג מהאגרן הכפייתי אישור לפנות אגף אחר בבית. רק מרגע שניתן אישור כזה, יכול צוות הפינוי להיכנס לפעולה ולהתחיל לפנות את אותו האגף, וגם אז הפינוי צריך להתבצע בצורה הדרגתית ועדינה, שמאפשרת לאגרן הכפייתי להיות מעורב בצורה מלאה בכל התהליך.

בתים של אגרנים כפייתיים העוברים תהליך של פינוי, דורשים יכולות וידע רחב יותר מאשר פינוי של דירות רגילות. אגרנים כפייתיים אינם בוררים את האשפה שהם אוספים. עבורם, פסולת אורגנית היושבת במרכז הבית, אינה שונה כלל מצעצועי פלסטיק יבשים. עבור האגרן הכפייתי אין שום הבדל בין שקית זבל שהוא אסף ברחוב והניח במרכז הבית, ובין ערימה של בגדים שהוא אסף. ערימות הפסולת הנערמות בתוך הבית מייצרות בראש ובראשונה ריח חריף שאינו מאפשר חיים נורמליים בתוך הבית, ובדרך כלל גם לא בשכנות אליו. מעבר לכך, הפסולת האורגנית המצטברת בבית, לעיתים במשך שנים, יוצרת שורה של מפגעים תברואתיים, בריאותיים ובטיחותיים בתוך הבית כמו מזיקים כדוגמת עכברים, נחשים, חולדות, ג'וקים וכדומה, פטריות המתפשטות בכל רחבי הבית, חודרות לטיח ולכל פינה, סרחון עצום שהולך ומתגבר ככל שמפרקים יותר ויותר ערימות פסולת, רקבון בכל מקום ועוד שורה של מפגעים שמוטב לא לפרט אותם.

פינוי דירות
תהליך הפינוי הפיזי של כלל החפצים והאשפה הוא למעשה רק השלב הראשון בתהליך הפינוי הכולל של הבית. לאחר פינוי כל החפצים והפנייתם להטמנה או מיחזור, מתחיל צוות הפינוי בניקוי הבית ובחיטויו. בשלב ראשון, מרוקן הבית מכל החפצים המצויים בו, לרבות רהיטים השייכים במקור לבית עצמו. מרבית רהיטים אלה כבר לא יוכלו לחזור לשימוש פשוט מאוד מכיוון שאותם נגעים ומפגעים תברואתיים דבקו בהם. כך למשל, יכולה פטריה או ריקבון שנוצרו באחת מערימות הפסולת, להתפשט אל סלון הבית ולהרוס את כל הספות, הכורסאות, כונניות העץ וכדומה. רהיטים כאלה שכבר לא ניתן לעשות בהם שימוש מועברים לפינוי בדיוק כמו יתר הפסולת בבית. רהיטים אחרים שנותרו שלמים ונקיים מפונים מהבית על מנת להשאיר את הבית ריק לחלוטין. בשלב זה מתבצעת הערה של היקף הנזק שנגרם לבית. במקרים מסויימים יש לקלף את כל הטיח בבית ולטהר את קירות הבטון. הסיבה לכך היא בדרך כלל פטריות שהלכו והתפשטו בכל רחבי הבית, חדרו לטיח והתפתחו בלחות שנמצאת בין הטיח ובין קירות הבטון.
לאחר הסרת הטיח, מתבצע חיטוי יסודי של כל קירות הבטון. לאחר החיטוי יש לעשות טיח חדש, לסייד את כל הקירות ולצבוע. הרצפה, האמבטיה, השירותים, המטבח ולמעשה כל פינה בבית, עוברים תהליך של ניקוי יסודי עם חומרי ניקוי חזקים מאוד, ועבודת שפשוף אינטנסיבית של צוות הניקיון. לאחר ניקוי הבית, מתבצע תהליך של חיטוי הבית באמצעות חומרי חיטוי חזקים המפוזרים בכל רחבי הבית. את חומרי החיטוי מכסים ביריעות ניילון גדולות השומרות על חומר החיטוי ולא מאפשרות לא להתאדות. לאחר מספר ימים של חיטוי, מוסרות יריעות הניילון וחומרי החיטוי נשטפים. בשלב זה, אפשר לומר שהבית נמצא במצב יותר נקי מכל בית נורמלי אחר. אך כאן זה לא נגמר. יש לחטא גם את החלונות, הברזים, נקודות החשמל וכל פינה בבית שאליה הגיעה הפטריה. במקביל מבוצע חיטוי גם לכל הרהיטים שאמורים להיכנס חזרה לבית. חיטוי זה מתבצע באמצעות חומרי חיטוי ייחודיים שאינם גורמים נזק לרהיטים אך יכולים לחדור לכל פינה ולחסל כל זכר של פטרייה או מושבות חיידקים.

 

או אז, יכולה המשפחה לחזור אל ביתה. או אז יכול האגרן הכפייתי לחזור אל הבית, ולראות אותו במצבו החדש. התקווה היא שגם לו עצמו יהיה קשה שוב להיפרד ממצב נקי שכזה. אך על מנת לתת יותר סיכויים לתקווה הזאת, האגרן הכפייתי חייב להמשיך ולקבל טיפול פסיכולוגי רצוף שיאפשר לו להכניס את האגרנות הכפייתית שלו למצב של שליטה. לעיתים אף מוקצית פינה קטנה בתוך הבית או מחוצה לו, עבור האגרן הכפייתי, שם הוא יכול להמשיך ולממש את האובססיה שלו מבלי לגרום נזק לבית ולבני המשפחה. האגרן הכפייתי לומד שהוא לא יכול לפזר את חפציו מחוץ לגבולות של אותה פינה, וכך מתאפשרת רמה מסוימת של שליטה בבעיה. פינוי דירות של אגרנים כפייתיים הוא תחום מאוד ייחודי הדורש רמה מקצועית גבוהה גם מצד הצוות המפנה. בדרך כלל הפינוי מתבצע על ידי חברת פינוי דירות מובילה שפועלת גם בשיתוף פעולה עם רשויות הרווחה.

מוברס הובלות

כמה תעלה ההובלה שלי?

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם עם ההצעה הכי משתלמת!

שתפו אותנו

מאמרים שונים

עוד בנושא

להצעת מחיר משתלמת

השאירו פרטים ונציגינו יחזרו אליכם בהקדם עם
ההצעה הכי משתלמת!

רגע, לפני שאתם עוזבים...

רוצים לקבל הצעת מחיר? תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם!